Co zrobić gdy nie możesz zasnąć?

Opublikowano przez admin

Środek nocy, wszyscy domownicy już dawno śpią. Dookoła jest ciemno i cicho, panuje wyjątkowo sprzyjająca nocnemu odpoczynkowi atmosfera. Niestety sen nie przychodzi. Po raz kolejny przewracasz się z boku na bok, nie mogąc zasnąć – a przecież rano trzeba wstać. Czeka Cię kolejny, pracowity dzień i codzienne obowiązki. Aby im sprostać potrzebujesz odprężenia i snu. Do tej pory sprawdzone, babcine środki działały – kilka łyków ciepłego mleka i bezsenność stawała się jedynie nocnym koszmarem. Niestety, tym razem nie pomogło nawet „liczenie baranów”.

Takie sytuacje zdarzają się coraz częściej. Długotrwały stres, kłopoty w pracy, obciążenia emocjonalne przyczyniają się do powstania zjawiska bezsenności. W tym momencie nie pozostaje nam nic innego jak sięgnąć po środki, które ułatwią nam zasypianie. Zanim jednak zastosujemy tabletki na sen, wypróbujmy łagodne preparaty roślinne. Ich działanie nie będzie tak silne, ale być może wystarczające.

Mieszanka odpowiednio dobranych ziół ma działanie uspokajające. Spożywana trzy razy dziennie, powinna ukoić skołatane nerwy, złagodzić stres i napięcie, co w konsekwencji ułatwi zasypianie. Jeśli jednak przez kilka kolejnych dni, nadal nie nastąpi znacząca poprawa, należy sięgnąć po coś mocniejszego.

Preparat oparty na stężonych wyciągach roślinnych, powinien znacznie wpłynąć na dotychczasowe problemy ze snem. Zastosowany w dawce 5-10 ml, na 30-60 minut przed udaniem się do sypialni, łagodnie uspokoi, wyciszy i odpręży, przygotuje ciało do nocnego wypoczynku. Ze względu na specyficzny skład preparatu, istnieją wyraźne przeciwskazania do jego stosowania, z którymi powinno się zapoznać przed zastosowaniem.

Skuteczną alternatywą są tabletki z dużą dawką ziół. Ziołowy środek, dodatkowo wzbogacony o magnes, wyraźnie zmniejszający stres i nadmierną pobudliwość, powinien rozwiązać problem z bezsennością. Stosowany doustnie, bezpośrednio przed snem, da nam ukojenie oraz przyspieszy zasypianie.

Na rynku aptekarskim jest mnóstwo preparatów i środków ułatwiających zasypianie. Ale zanim zdecydujemy się po nie sięgnąć, spróbujmy znaleźć przyczynę bezsenności. Postarajmy się również zrewolucjonizować naszą dietę oraz codzienne zwyczaje – to klucz do doskonałego snu. Zdrowa dieta, zmiana złych nawyków żywnościowych, unikanie sytuacji stresowych i kłótni, na pewno nie rozwiąże gruntownie problemów ze snem, ale niewątpliwie ułatwi zasypianie. Lekkostrawna kolacja, spożyta na minimum dwie godziny przed snem, wieczorny spacer i ciepła kąpiel z dodatkiem olejków eterycznych, powinny przynieść błogi, spokojny sen.